Durf jij nog kritisch te zijn?

Wat doe jij als leerkracht als je leerling perfect tot de correcte oplossing komt van de oefening, maar als het volgens je handleiding of methode niet volgens de correcte manier is gebeurd?
Laat jij dan als leerkracht je methode los of houd je je aan de methode?
Geef je de leerling minder punten omdat de bewerking omgekeerd was, hoewel de oplossing correct blijkt te zijn?
Durf jij als leerkracht soms de methode in vraag te stellen en blijf je kritisch?
Stimuleer je creativiteit en oplossingsgericht denken?

Wat doe je met:
158 X 4 = 632 als het volgens je methode: 4X158=632 moest zijn?

Als iedereen zou denken en leren op dezelfde manier, dan zou voor iedereen dezelfde toekomst zijn weggelegd.
Niemand zou de duizenden mogelijkheden nog zien.
Onderwijs gaat om creativiteit, de dingen anders kunnen en mogen doen.
Dit geldt niet alleen voor de leerlingen, maar ook voor de leerkrachten...






Reacties