Waarom kiezen voor educatieve apps zonder reclame?+Nieuwe apps!

Je kan bij het installeren van apps op tablets kiezen voor gratis apps of betalende apps.
Meestal kies je dan voor gratis apps, zeker als school.
Het bespaart toch veel.
Maar, dan moet je je er wel goed van bewust zijn dat je tijdens het spelen en oefenen op gratis apps om de 2 minuten reclame op je scherm krijgt.
Nu... lijkt dit niet zo erg, want je kan je leerlingen aanleren om dit telkens weg te klikken.
Maar... het kan toch wel eens zijn dat de leerling in kwestie eerst de reclame leest.

Zelf laat ik een nieuwe app op een schooltablet vaak eerst testen door een van mijn kinderen.
Geen probleem tot nu toe hiermee.
Kregen ze veel reclame, dan verwijderde ik de app.
Tot afgelopen vrijdag.
Zoonlief (7 jaar en nog een hevige Sinterklaas-believer) testte een app voor mij en zei ineens:
"Mama, hier staat: Verras je kind met een brief van de Sint."
Mijn hart stond even stil.
In de hoop dat hij er niet verder bij zou nadenken en door er snel overheen te praten dat reclame vervelend was, dus dat we die app gingen verwijderen, praatte ik er snel overheen en sloot de reclame snel af.
Gelukkig stelde hij verder geen vragen, maar voor hetzelfde geld had hij door zo'n reclameboodschap ontdekt dat de Sint helemaal niet bestaat en kwam ik er achter voordat de app mee naar school ging.

Als je werkt met Androïd toestellen kan je tevens heel eenvoudig een app betalen (1 maal) en deze installeren via je Google account op meerdere van je tablets.
Let wel op met apps van Zwijsen, hierbij lukt het maar op 1 toestel, daarna vragen ze een nieuwe betaling.

Nieuw: In een van de vorige artikels maakte ik een link naar een lijst van educatieve apps voor tablets.
Deze lijst werd ondertussen aangevuld met enkele nieuwe apps en met een doelenlijst.
Bron: comics ict

Reacties