Pubers in de klas, hoe blijf je hen baas? - Eddy Van Mossevelde

Zelf lees ik niet zo graag dikke boeken over didactiek, gedragsproblemen,...
Boeken waarin vaak veel theorie wordt verkocht door mensen die zelf weinig of geen klaservaring hebben.
Toch bladerde ik op de boekenbeurs onlangs door enkel boeken rond gedrag in de klas en mijn oog viel op het boek 'Pubers in de klas, hoe blijf je hen baas?' van Eddy Van Mossevelde.
De titel sprak me al direct aan en toen ik het open deed viel mijn oog direct op het hoofdstukje:
'Humor en fantasie: het ontmijnen van de bom.'
Al snel begon ik enkele stukken snel door te lezen.

Op school vroeg ik om dit boekje aan te kopen voor onze orthotheek.
Ondertussen heb ik het doorgelezen en ik vond het leerrijk en echt goed.
Een duidelijk boekje met echte hand-vaten, praktische voorbeelden, geschreven door iemand die zelf in de klaspraktijk had gestaan.

In bijlage een samenvatting van de dingen uit het boek die ik belangrijk vond, die me aanspraken en waarin ik mezelf en mijn collega's toch ook herkende.
Maar... als je de kans hebt... lees dan het boek zelf!
Echt een aanrader.

https://app.box.com/s/a840ls99b5ulcgihnsq0



Reacties