Beenmergdonor gezocht voor dochtertje van mijn oudste neef!

Normaal is het niet mijn bedoeling om via Klaskoffer op te roepen tot acties, maar in dit geval kon ik het toch niet laten..., aangezien het over mijn familie gaat.

Onze kleine Tess, het jongste dochtertje van mijn neef Davy en zijn vrouw Anouk heeft leukemie. Tess heeft (samen met heel veel andere zieke kindjes) een donor nodig die matcht. Helaas komen haar ouders en zusje niet in aanmerking.

Wil je vandaag iets levensbelangrijk doen voor Tess of voor andere kinderen, laat je dan als stamceldonor registreren. Je moet enkel voldoen aan onderstaande criteria:
* ouder zijn dan 18 jaar en jonger dan 40
* geen medisch risicopersoon zijn
Meer info vind je op:
http://www.stamceldonor.be/Brochure.php

Ook in de Nederlandse en internationale donorbanken wordt gezocht! Warme oproep dus aan iedereen om zich  ook op te geven!

De kans dat een willekeurig iemand buiten de familie een geschikte donor is, is gemiddeld 1 op
50 000. Een grote databank met kandidaat-donoren is dus erg belangrijk. Hoe meer donoren, hoe groter de kans op een geschikte donor en hoe meer mensen men kan helpen. Daarom is er ook een uitgebreide internationale samenwerking. Het Belgisch register staat in contact met talrijke vergelijkbare buitenlandse registers. Momenteel komt het meeste donormateriaal voor Belgische patiënten uit het buitenland.

Alvast bedankt! 

Bron: eigen foto's Joke Van Haeren

Reacties