Dierennamen

Vorige week was het boekenbeurs in Antwerpen.
Samen met man en kinderen heb ik hier een hele tijd rond gesnuisterd.
Altijd heerlijk tussen zoveel materialen!
Maar als je zo tussen de boeken loopt hoor je heel wat collega's uit onderwijs tegen elkaar bezig...
Ergens tussen de knutselboeken hoorde ik 2 juffen tegen elkaar zeggen:
"Die knutselvoorbeelden in die boeken zijn altijd zo afgewerkt, dat kan een kind nooit gemaakt hebben, zo mooi. Ik zou wel eens een boek willen met voorbeelden gemaakt door kinderen zelf. Dan heb je tenminste echt een idee van wat je maakt."
Misschien hebben ze ergens gelijk... voorbeelden zijn vaak afgeborsteld en heel afgewerkt, maar als het voorbeeld op niets zou trekken, dan zou het resultaat misschien zowiezo nog minder zijn. Of niet?

In ieder geval wil ik bij deze mijn eigen knutselvoorbeeld naar een idee van Pinterest posten en het voorbeeld (met een beetje hulp bij het schoonschrift op groot formaat) gemaakt door een van mijn kinderen thuis onder de noemer 'dierennamen'!

Mijn voorbeeld in 2 stappen:
Bron: eigen maak









Voorbeeld gemaakt door kind:


Reacties