Klasthema's - ideeën & materiaal

Hier zijn we weer na een deugddoende vakantie die natuurlijk nog niet helemaal ten einde is,
maar zoals velen onder jullie is het stilletjes aan weer tijd om alles voor de eigen klas in orde te brengen en een aantal dingen te herwerken.
Tijdens de vakantie zag ik via Facebook en andere sociale mediakanalen dat veel leerkrachten niet stil zitten en volop materialen zoeken, prachtige dingen uitwerken en ook nog eens delen met elkaar.
Super!
Deze week las ik een post waarin men vroeg achter een I-help takenbord zoals men op Pinterest kan vinden als je dit zoekt onder die naam.
Ik heb dit enkele jaren geleden gemaakt, maar dat voorbeeld was nogal simpel en paste niet echt bij het klasthema dat ik toen had.
Deze vakantie heb ik dan ook wat klasdecoratiemateriaal, wandplaten (niveau 3de & 4de leerjaar) en takenbord in het thema Twitter birds gegoten. Via deze weg wil ik het met jullie delen.
Je kan ze zelf downloaden en aanpassen.
Je kan het materiaal vinden via:
https://app.box.com/s/tsrvc7n8t6dbm5be5153uheapotxw64m

Nog enkele andere ideeën voor klasthema's die leuk zijn om uit te werken:
Thema Classdojo - monstertjes - 1ste & 2de graad
Thema Classcraft - 3de graad basisonderwijs / tieners
Thema Ghostbusters
Thema Star Wars
Thema Minions
Thema Pokémon
Thema Superheroes



Veel plezier er mee!

Bron: eigen materiaal



Reacties