Pinterest - online prikbord en super handig.

Reeds sinds vorig schooljaar zoek ik regelmatig knutselideetjes voor mijn klas op pinterest.
Sommige leerlingen komen vaak meer dan 1 jaar in mijn klas en zo heb ik een schat aan leuke nieuwe ideeën voor beeldende vorming.
Een 2-tal maanden geleden heb ik zelf ook een prikbord gemaakt op pinterest.
Super handig en leuk om te doen.
Als ik leuke knutselideeën vind, dan pin ik die op mijn prikbord.
Als ik dan een knutselles heb gepland, dan kan ik snel op mijn prikbord een leuk idee vinden.
Ook in de klas kan ik online snel op mijn prikbord en zo een mooi voorbeeldje laten zien als dat nodig is.
Sinds kort maak ik ook pins van:
haar-ideetjes om uit te testen bij mijn dochter,
leuke cadeautjes om juf/meester op het einde van het schooljaar mee te bedanken,
pins rond klasorganisatie,
zelf verkleedkleren maken,
klasspelen en werkbladen die ik nog wil bekijken,
naai-ideetjes,
school en online,...

Je kan ook andere leden volgen en ideeën van hen opnieuw pinnen op je eigen bord.
Elke week krijg je ook een mailtje met pins van andere mensen die men automatisch selecteert naar jou interesses.
En... het is gratis!

Voor wie het niet kent, hieronder mijn prikbord:
http://www.pinterest.com/jokevanhaeren/

Bron: pinterest.com



Reacties