Knutselen en frutselen

Een hele tijd was ik zelf een beetje uitgekeken op mijn eigen lessen Beeld.

Een jaar of 2 geleden heb ik me, samen met mijn dochter er toch eens aangezet om leuke opdrachten te zoeken en er telkens al een voorbeeld van uit te werken.
Zo heb je ineens zelf ook een idee van waar je tegen aan loopt, hoe je bepaalde technieken aan leerlingen gaat uitleggen, wat lukt en niet lukt.
En als je thuis dan ook nog creatieve proefkonijnen hebt zitten die hier graag bij helpen....
handig toch.
Ik kocht een grote tekenblok, zodat ik alles op 1 plaats kon verzamelen.
Op de achterkant van de tekeningen maakte ik stappenplannen voor mezelf. In welke stappen de tekening werd opgebouwd.

Hier onder een selectie van een aantal ideeën voor lessen Beeldende vorming. Met dank aan mijn kinderen om mee te kleuren en tekenen.


Reacties